Loader
AFT RD - AIR NAVY SYS
AFT Template

RO Cofinanțat de Uniunea Europeană_POS A blue and white logo  AI-generated content may be incorrect.


Comunicat de presă


Lansarea proiectului „SISTEM TEHNOLOGIC INTEGRAT INOVATIV PENTRU CREȘTEREA
REZILIENȚEI CONTROLULUI ȘI COMUNICAȚIILOR ADAPTAT VECTORILOR DE TRANSPORT
AERIAN SAU MARITIM”

Cod SMIS 2021+ 331874

AUTONOMOUS FLIGHT TECHNOLOGY R&D S.R.L., în calitate de partener alaturi de BLUESPACE
TECHNOLOGY S.A, INSTITUTUL NAȚIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE PENTRU INGINERIE
ELECTRICĂ ICPE-CA București și AVI S.R.L
în proiectul „SISTEM TEHNOLOGIC INTEGRAT INOVATIV
PENTRU CREȘTEREA REZILIENȚEI CONTROLULUI ȘI COMUNICAȚIILOR ADAPTAT VECTORILOR

DE TRANSPORT AERIAN SAU MARITIM” - Număr înregistrare electronică/ Cod SMIS 2021+ 331874, în baza
contractului de finanțare Nr. 390076/16.10.2025 încheiat cu
Autoritatea Națională pentru Cercetare (ANC), prin
Direcția Generală Organism Intermediar pentru Cercetare pentru Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și
Instrumente Financiare 2021 – 2027 (PoCIDIF), în calitate de Organism Intermediar pentru Cerectare (OIC), anunță
derularea proiectului
în perioada 16.10.2025-15.10.2028.

Valoare totală a proiectului este de 53.631.738,59 lei. Asistenţa financiară nerambursabilă este de 38.449.717,25 lei din
care suma 21.543.549,43 lei este finanţată din Fondul European de Dezvoltare Regională, 16.906.167,82 lei din bugetul
național. Cofinanțarea eligibilă parteneri este in valoare de 10.340.094,11 lei și cofinanţare neeligibilă este de
4.841.927,23 lei.

Obiectivul general al proiectului constă ȋn realizarea unui sistem tehnologic multi-domeniu, integrat, inovativ de
creșterea rezilienței radionavigatiei, controlului și comunicațiilor aferente vectorilor de transport aerian sau maritim..
Scopul propunerii de proiect constă în dezvoltarea și implementarea unui sistem tehnologic integrat și inovativ care să
îmbunătățească semnificativ reziliența și securitatea controlului și comunicațiilor pentru vectorii de transport aerian și
maritim. Acest sistem trebuie să fie capabil să protejeze și să optimizeze funcționarea infrastructurii de transport prin
abordarea provocărilor legate de interferențele electromagnetice intenționate și alte amenințări cibernetice, să
îmbunătățească precizia și fiabilitatea sistemelor de radionavigație GNSS și să asigure o comunicare continuă și sigură.

Prin implementarea proiectului se urmărește dezvoltarea de vehicule aeriene opțional pilotate și drone maritime de tip
USV dotate cu sisteme de radionavigație GNSS reziliente. Aceste rezultate contribuie la creșterea capacităților de control
și comunicare în medii critice, ceea ce are implicații semnificative pentru securitatea și eficiența operațiunilor de transport
aerian și maritim. Reziliența GNSS este esențială pentru a asigura funcționarea continuă a acestor sisteme în condiții
adverse, ceea ce face proiectul durabil din punct de vedere tehnologic..

Rezultate principale estimate: Consorțiul va proiecta, dezvolta și testa următoarele componente funcționale,
integrabile (hardware și software) în prototipul AIR_NAVY_SYS: vehicul aerian opțional pilotat (OPV) și dronă
maritimă de tip USV echipate cu sisteme de radionavigație GNSS reziliente; sistem adaptiv de protecție la bruiaj
și atacuri spoofing GNSS; sistem de radionavigație alternativă; sistem de comandă și control (C2) pentru operarea
și monitorizarea vectorilor autonomi; sistem de conversie a vehiculelor pilotate în vehicule autonome, testat în
condiții reale. .

Proiect cofinantat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Creștere Inteligentă,
Digitalizare și Instrumente Financiare 2021 – 2027 (PoCIDIF)